Turkey

10 Maddede Eskişehir

Türkiye’de hangi şehirde yaşanır diye soranlara “kesinlikle Eskişehir” dediğimi biliyor muydunuz?

1. Eskişehir, haftasonu kaçamağı için ideal bir destinasyon. Biz Cuma akşamı çıkış – Pazar akşamı dönüş planıyla gittik, iki günde her yeri gezdik, gördük, her şeyi yedik. Yanınızda 40 yaşı aşkınlar varsa bu tempo onları azıcık zorlayabiliyor tabi, ama Eskişehir o kadar güzel ki buna değiyor.

2. Eskişehir’e İstanbul’dan hızlı tren var, çok konforlu ve 4 saatte gidiyor. Trendeki patso da çok güzel, lol.

3. Eskişehir’i Amsterdam’a benzetiyorlar, çünkü ortasından Porsuk Çayı geçiyor. Çayın etrafı acayip hareketli, publar, cafeler, restoranlar ve otellerle dolup taşıyor; bu sebeple bu bölgeye Gençlik Bölgesi diyorlar. Çayda Esbot ile bot turu yapılıyor, ayrıca bir de Venedik’te bindiğimiz kanolardan mevcut, kano ile de gezinti yapabiliyorsunuz.

4. Eskişehir ana iki bölge şeklinde biliniyor, oteller de bu iki bölgede toplanmış. Biri yukarıda yazdığım Porsuk Çayı etrafı, yani Gençlik Bölgesi, diğeri de Odunpazarı tarafı. Sakin bir konaklama veya aileyle tatil vs. isteniyorsa Odunpazarı tarafı tercih edilebilir, ama renkli bir seyahat ve arkadaşlarla bir kaçamak isteniyorsa Porsuk Çayı tarafı tercih edilmeli. Zira akşamları Gençlik Bölgesi çok renkli oluyor, Odunpazarı’nda ise ses çıkmıyor.

5. Eskişehir’de biz Arasta Konak Boutique Hotel‘de kaldık, güzeldi, ama birdahaki gelişimde Abacı Konak Hotel‘de kalacağım. Abacı Konak’ı görünce insanın başka bir yerde kalası gelmiyor, çok tatlı bir mimarisi var.

6. Eskişehir’e gidince Balaban kebap ve çibörek yemeden dönülmez. Balaban kebaba ütü basıyorlar, yani kebabı ütü basarak kızartıyorlar, biz Ender Kebap’ta yedik, çok beğendim. Çiböreği de meşhur Papağan Kebap’ta yedik, tıklım tıklım kalabalık oluyor hele de hava güneşliyse. Yalnız çiböreğe aç oturup çok yemeyin, yağlı olduğundan mideye oturuyor. Met helvası Eskişehir’in meşhur helvası, ben beğenmedim ama denenebilir.

7. Eskişehir’de gezgin konseptli cafeler var: Varuna Cafe Del Mundo (Varuna Gezgin) ve Cafe Travelers. Hatta Varuna’nın Türkiye’de ilk şubesi Eskişehir’de açılmış, İstanbul’da ya da Ankara’da vs. değil.

8. Eskişehir insanı mutlu, ve belediyesinden memnun! Eskişehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’i seviyorlar ve takdir ediyorlar. Eskişehir’i gidip görünce aksi mümkün değil zaten.

9. Eskişehir’de park var! Hani İstanbul’da olsun diye ölüp bittiğimiz, kendimizi kestiğimiz parklardan. Kent Park, Sazova Parkı ve Şelale Park başlıca üç tanesi ve üçü de birbirinden güzel. Eskişehirlileri kıskanmamak elde değil.

10. Haller Gençlik Merkezi ziyaret edilmeli, burası bana İngiltere’deki arcade’leri hatırlattı, yalnızca oradaki arcade’lerden biraz daha genişçe.

11. Eskişehir’e 2013 yılında Madam Tusseauds Balmumu Heykel Müzesi açıldı, hayatında daha önce hiç Madame Tusseauds’ya  gitmemiş olanlar Eskişehir’de gidebilir, müze içeriği gayet zengin.

Bu sitede yazılı bulunan gözlem ve söylemlerin, her sayfada 10 madde ile aktarılması hedeflenmiş olup, bu bazı sayfalarda bilinçli olarak 10 maddeyi aşmış, bazılarında 10 maddeden az kalmıştır (bu normaldir, site sahibi bu durumun farkındadır), ortalaması 10 maddedir.